måndag 28 september 2009

Nu är iallafall Gustav en god kristen...

...även om hans föräldrar fortfarande lever i synd.
Igår var det dags för Gustav Daniel Junior att döpas i Herrestad kyrka. Min familj kallar oss hycklare som döper Gustav när vi inte är troende kristna, men jag tycker att dopet är fint och att Daniel och jag har har kunnat få något så fint är inget annat än ett mirakel.


Nästan alla gäster infann sig (de som var magsjuka höll sig lyckligtvis hemma), vi fick till slut tag på prästen, maten var uppskattad och Gustav var ljuvlig som vanligt.
Tack till alla som kom och gjorde dagen minnesvärd och ett extra tack till Ingela som hjälpte till att fixa allt och fixa undan allt efteråt, mamma och pappa som också hjälpte till innan, Cici som fotade och Gustavs faddrar Josephine och Magnus för att de är så fina. Love you!


Jag tror att dagen blev ganska full av intryck för lilla hjärtat för idag har han sovit större delen av dagen. Vi har myst i soffan och tittat på film.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara påpeka att jag inte kallar er hycklare. Jag tycker att det är rätt att Gustav ska få välja själv, när han är mogen för ett sådant beslut.
Karin