måndag 7 september 2009

Projekt GI

Den här veckan börjar ett litet projekt i det Nord-Westerlundska hemmet. Det är projekt GI som startar idag och utvärderas på söndag. Jag har haft en smör- och gräddperiod alldeles för länge nu så jag tyckte att det var dags att testa något nytt och Fredrik Paulún ser ju så kristen ut så det fick bli GI.
Idag har jag ätit tabbouleh med fullkornsbulgur och kyckling. Jag är barnsligt förtjust i persilja, dill och det mesta som är grönt och kryddigt så tabbouleh, som är baserat på persilja, passade mig perfekt. Bra för att höja mitt dåliga HB också!

Tabbouleh till 4 personer
2 dl bulgur
4 dl slätbladig persilja
1 kruka mynta
2 tomater

Dressing
2 msk citronsaft
4 msk olivolja
1 vitlöksklyfta
salt
peppar

Koka bulguren enligt anvisning på förpackingen
Hacka persilja och mynta och tärna tomaterna, blanda ner i bulguren
Blanda ihop dressingen och vänd mer i tabboulehn


1 kommentar:

Cici sa...

Åh! Ska bli spännande att se vad ni tycker om GI.

Puss