lördag 29 augusti 2009

Underbara vänner

För nästan exakt 10 år sedan gick jag för första gången in genom dörrarna på ABB Stal (senare Alstom och nu Siemens) och möttes av ett gäng nördiga sextonåringar, blev välkomnad av och fick ta i hand med Fredric L (som jag då trodde skulle bli en av mina lärare) och såg för första gången Bellas vändbara jacka i grönt glansigt tyg.
De kommande tre åren skulle jag lära känna några av de märkligaste men mest underbara personer som jag känner. Vi skulle dricka te och ha djupa samtal till långt in på nätterna, vi skulle skriva sånger och besvärjelser, hitta på lekar och hemliga klubbar, vi skulle ha många många fester och äta ännu fler söndagsmiddagar och vi skulle sjunga Magnus Ugglas trubaduren ett oräkneligt antal gånger men framför allt skulle vi skapa fina minnen tillsammans.
Det här var den mest nervösa dagen i mitt liv men också en av de mest betydelsefulla.

Numera dricker vi mer kaffe än te och det sjöngs mer onkel kånkel än fördes djupa samtal när vi träffades i Halmstad för ett par veckor sedan. Men det är fortfarande något speciellt med söndagsmiddagsgänget från Curt Nicolingymnasiet i Finspång.

Bella, Emil, Jon, Lillis, Bettan, Oscar (i Enköping Jonas) - Kräftskiva
Emil, Jon, Lillis - Gitarrspelare och allsångsledareJonas, Emil, Lillis, Jon - All fun and gamesGustav, Jonas, Bella - Happy familyOscar - Eller är VÄRLDENS bästa tidning, eller okej.. Sveriges bästa tidning iallafallGustav, Bella - Det här med barn var ju inte så svårtLillis - Dagen efterLillis, Gustav, Bettan - Bus

Gustav, Bettan - Mys
Jon, Gustav - Booga booga
Joni
Emil - I'm a punkrocker yes I amJonas - Äntligen på plats
Helena, Gustav - Haverdal strand
Oscar, Jonas - Badpojkar
Fina Bellarelli
Mys!
Första havsdoppet i Tylösand - inte så populärt..

Inga kommentarer: