tisdag 18 augusti 2009

Ljuvliga höst

Första underbara höstdagen är här!
Lunch med Cici i Vadstena och sedan en promenad med Gustav. Vi gick längs med vattnet som vanligt och det var pålandsvind och blåste stormvindar från Vättern. Jag älskar ljudet av vind och vågor och Vättern var obeskrivligt vacker.
Inhandlade en sidenscarf i höstiga bruna färger också eftersom Daniel vill att jag ska se lite mer borgerlig ut..

Igår när jag kom hem från Halmstad plockade Daniel och jag äpplen och vinbär som ska bli saft och sylt idag. Vi har sådana mängder med vinbär att jag inte kommer kunna ta hand om alla. Det skär lite i hjärtat på mig.

Jag plockade också in några av mina fina perenner, det är sådana blommor som jag klarar av. Det är meningen att de ska vissna och då kastar man dem utan dåligt samvete. Krukväxter är alldeles för komplicerat för mig, vattna och greja, sånt fixar inte jag än.

Inga kommentarer: