fredag 8 augusti 2008

Du skall icke häda

Daniel och jag har umgåtts mer än vanligt de senaste dagarna. Det har nämligen varit Skänninge marken och då behöver han mig som lilla husslav, eller i vårt fall fruktslav. Jag har sålt frukt och dödat getingar till förbannelse, men allt vägs upp av att jag kan äta langos tills jag kräks.

Men framför allt är det roligt att få umgås lite med den man bor ihop med, speciellt eftersom vi är så himla roliga.
På marknader kommer alla bergstroll fram ur sina hålor för att titta på samma gamla varor och handla av samma gamla knallar och deras thailändska fruar.
I år var T-shirtar med detta tryck den stora lockvaran.



Daniel: Jag förstår inte vad som är så roligt med den där t-shirten.
Helena: Men det är ju Jesus.
Daniel: Ja jag tänkte det, men han var väl egentligen inte snickare.
Helena: (Resonemang om huruvida Jesus var snickare i unga år...) Jag tror iallafall att han jobbade åt sin pappa ett litet tag.
Daniel: Hans styvpappa menar du?
Helena: Ja, för sen började han ju jobba åt sin riktiga pappa.
Daniel: Ja då tog han över familjeföretaget skulle man kunna säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ska inte snacka skit om Jesus Gudssonen för att man snackar om sig själv.....!!!!!!