tisdag 4 mars 2008

Stämman 2008

Då var årets stora MUF-tilldragelse över och det var i alla delar mycket trevligt och informativt. Men framför allt var det sjukt peppande att vara där och lyssna på Johan Lundberg, Nicklas Wykman, Henry Stensson och alla superengagerade MUFare.
På kvällen var det bankett tillsammans med MUF Jönköping och party efter det. Ju senare det blev desto mer engagerade blev de politiska diskussionerna. Kvällen slutade med att vi stod ett gäng i en korridor och diskuterade jämställdhet mellan kvinnor och män. Det var minst sagt oväntat men ganska uppfriskande.
Tyvärr kunde jag inte vara med på söndagen eftersom jag skulle jobba men det ångrar jag så här i efterhand. Något annat jag ångrar är att jag inte har gått med i MUF tidigare. Jag satt och tittade på 15-åringar som stod i talarstolen och debatterade som om de var födda där.


Gunnar försöker övertyga Daniel om kvinnans förträfflighet

Inga kommentarer: