måndag 5 oktober 2009

Höst

När det är höst ska man:
- gå mysiga promenader
Inga bilder på det eftersom det har regnat när jag har varit ute. Det är härligt att promenera i regn men nästa gång måste jag ha på mig mössa. Note to self: Köpa alt. sticka en mössa!

- dricka te, tända ljus och äta värmande soppor
Fika på rådhuskonditoriet efter en långpromenad i regn och blåst och sen hem till den lyckade potatis- och purjolökssoppan som jag svängde ihop och kryddade med lite cremé fraiche franska örter. Nice combo..

- lyssna på Lars W och Lisa E

- titta på film
Fantastiskt långtråkig thriller med Meg Ryan i huvudrollen. Alla karaktärer var fula, svettiga och hade flottigt hår och sexscenerna var alldeles för grafiska för min smak. Men jag har sett många bra filmer den här veckan också. Bland annat The Jane Austen book club. Mysig höstfilm som rekommenderas varmt!

...och det är väl ungefär så min vecka har sett ut.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Tack för din fina kommentar =)
kram