torsdag 12 november 2009

Småväxta skulle vara bra golvläggare

Jag lyssnade på en diskussion på radion idag om de jobbcoacher som arbetsförmedlingen har anställt för att peppa arbetslösa för att de ska hitta jobb. Coacherna har bland annat varit terapeuter, healare och medier, men tyvärr verkar de här personerna vara typiskt dåliga som jobbcoacher. Jag tror att P3 menade att man inte kan heala en människa till att få ett jobb.

Pratade även med M om arga snickaren tidigare idag. M vill vara anonym för att inte skylta med sin nedlåtande attityd gentemot minoriteter. Själv hade jag tydligen inga problem med detta..

H: Såg du arga snickaren idag? Han var hemma hos ett par som var dvärgar, jag tycker att dvärgar är lite otäcka.
M: Nej jag såg det inte men jag såg en trailer och tänkte att småväxta skulle vara bra golvläggare... fast det kanske är för tungt att bära mattrullar.

Kanske skulle M själv fundera på en ny karriär... som jobbcoach på arbetsförmedlingen.

Inga kommentarer: