onsdag 18 november 2009

En längtan efter att fylla mitt hem med värdelösa saker

Det höststormar lite utanför fönstret och jag blir på mys- och pysselhumör. Snart första advent och för första gången någonsin är jag sugen på att pynta. Missförstå mig inte, jag älskar julen och allt som hör till, men jag har aldrig varit en pyntande person och jag har alltid avskytt prydnadssaker och saker som inte har någon praktisk funktion. Men nu har det fallit sig så att jag både har (levande!) blommor i fönstren och en längtan efter att fylla mitt hem med värdelösa saker utan direkt användningsområde.
Det får nog bli en liten shoppingtur idag och ikväll lovar jag en liten bildkavalkad på Gustav. Svärmor upplyste mig om att det var länge sedan senast.

Såhär såg vår entré ut till halloween, men nu är december snart här och det är dags för förändring..

Inga kommentarer: